Cesur Yeni Dünya

Şimdi aklımda bir şey var. Ne yazık ki komik değil.
Ben bu blog işine başlarken, daha çok izleyenler
için yapıldığını sanmıştım, halbuki blog yapanların
çoğu benm de yapmak istediğim gibi kendi için yazıyorlar.
Şimdi ben de sadece kendim için birşeyler yazarken
tamamıyla komik olamıyorum, genelde komik biri
olduğumu varsaysam da. E bu durumda da blogumun
adına biraz ters düşüyor ama mazur görürsünüz
heralde. Siz 11 güzel insan. Wikipedia'da yazarların
hayatlarını okumaya çalışıyorum. Bir kitap satın
almadan önce böyle şeyler yaparım çünkü, henüz
kitabı belirlememiştim ve vereceğim paraya değmesini istiyordum. Aslında asıl beni tedirgin eden kitabı
sevmeme olasılığım. İşte bundan çok korkuyorum.
Bu güne kadar yarım bıraktığım kitap olmadı ve böyle bir alışkanlığım olsun da istemem, her neyse. Bundan
yıllar yıllar önce henüz bir çocukken, George Orwell'in
Hayvan Çiftliği isimli kitabı hediye dilmişti bana. O zamanlar kitabın gerçek mesajını anlayamamıştım ama yinede çiftlik hayvanlarının maceraları hoşuma gitmişti.
Geçen yıl kitabı tekrar okudum. Bunun gibi mesajı
olan kitapları sevdiğimi o zaman farkettim.
Aslında büyük bir Yüzüklerin Efendisi hayranı olsam
da ve tüm kitaplarını okumuş olsam da benim aradığımın Yüzüklerin Efendisindeki derine gizlenmiş toplumsal
mesajları direk aktaran kitaplar olduğunu görünce
bu tür kitaplar aramaya başladım. O zamanlarda tesadüf
eseri George Orwell'in baş yapıtı olan "Bin Dokuz Yüz Seksen Dört"ü eski mizah dergilerini aldığım özbek çarşısındaki
bir kitapçıda gördüm. Özellikle günümüz Türkiye'sinde
herkesin okuması gereken bir kitap. Totoliter rejimlerin
insanları nasıl kandırdığını çok güzel anlatıyor. Bu gün
yeniden bir kitap arayışına girdiğimde, bazen kitap okumam gerektiğini daha yoğun hissederim, internette araştırma
yaparken Bin Dokuz Yüz Seksen Dört'ün filminin olduğunu gördüm. Youtube'dan biraz göz attım, kitabın ruhuyeterince yansıtan bir film sanırım ama eski bir yapım ve bu
tembellikle filmi kolay kolay bulabileceğimi sanmıyorum.
Neyse, şimdi üç eski kitap ve on iki liraya bu gün satın
aldığım kitap ise "Cesur Yeni Dünya" Yazarı Aldous Huxley. Henüz başlamadım ama kitabın tanıtım yazısı çok hoşuma gitti. Okuduktan sonra belki bir şeyler daha yazarım.
‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder