Sizi de Polis Çeviriyor mu?

Bu gün okuldan dönerken 11:10 sularında, Metronun Davutpaşa İstasyonunda Polisler tarafından çevrildim. Böyle söyleyince biraz heyecanlı bir olaymış gibi geliyor ama asında hiç de öyle olmadı. Polis elimdeki pasoyu görünce "hişt birader" dedi. Kimlik Numarası yazıyo mu üzerinde dedi. ben tabi polis tarafından çevrilince biraz tırstım aslında hiç bir suçum da yok ama insanda biraz gerginlik oluyor. Neme lazım, filimlerde gösteriyorlar; polisler suçsuz insanları karanlık koğuşlara doldurup elektirik veriyor, hoca kim bacanak kim diye soruyorlar. İşte ben de sesimi yükseltmeye çekinerek cevap falan verdim. Ellerinde küçük bi alet var, kalem gibi bi'şeyle aletin ekranına dokunuyolar, herhalde kimlik numaramı giriyorlar oraya. Neyse, sonra pasonun üzerinde Yıldız Teknik yazdığını görünce hangi bölüm, kaçıncı sınıf falan diye sorular sordu polis amca. Bende yüksekliğini bir türlü ayarlayamadığım sesimle cevaplar verdim. Pasomu verdiler, bastım gittim, bastım derken pasoyu bastım yani. Bir ara baya garip oldum kimlik numaram makinaya girerken, insanın kaderini o küçücük makine belirliyo; ya o alet bozulup da bu çocuk teröristtir, şemdinlide on iki tane polisi öldürmüştür deseydi. O zaman o polis amcalar beni artık karakola mı götürürdü, belgrad ormanına mı bilmem. Hayır yani bu çevirmeler herkesin başına geliyo mu yoksa benim tipim bir suç işleme potansiyeli izlenimi mi veriyor? Boşu boşuna insanları tiribe sokuyolar. Polis birader diyince bir anda koşarak uzaklaşmak geçiyo aklımdan ama tabi neyse ki o kadar cesur değilim. "Korku İmparatorluğu kuruyorlar abi" gibi klişelere girmek istemiyorum ama ben korktum.






Konu biraz da resimli olsun diye google'a polis yazdım. çıkan şu resim çok hoşuma gitti. Keşke tüm Polisler böyle olsa da her gün bizi çevirseler. O zaman Belgrad'a götürseler bile gam yemim.
‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder