Futbol'dan Anlamıyorum

Doğrudur efendim Futboldan hiç anlamam. Hiç dediysem, o kadar da hiç değil; nasıl bir oyun olduğunu falan biliyorum. Bir kaç takım ismi bile biliyorum ama fanatik derler ya öylesi değilim. Aslında normal bir izleyici bile sayılmam. Neden? çünkü Futbol'u sevmiyorum. İzlemesi bazen heyecanlı oluyor ama yorumlar bir yerden sonra öyle uzuyor ki camdan atlayasım gelyor. Bundan bir yıl öncesine kadar "Hangi takımı tutuyorsun?" sorusuna "bıraktım" diyordum ama artık
en azından bir ucundan tutmaya karar verdim. Galatasaray'lıyım ben. Zamanında sen Galatasaray'lısın demişler işte öyle kalmış, baba mesleği gibi, babam da oralı. Fakat bir türlü etrafımdaki erkekler kadar ilgili olamadım şu takıma. Galatasaray'lı başka arkadaşlarım var, bir saydırıyorlar ki sormayın. Bir kere takımın kadrosunu ezbere bileceksin. Benim zayıf olduğum konulardan biri bu işte. Hayır devamlı bir takım olsa gıkım çıkmaz da sürekli değişiyor. Ben hala kalede Mondragon var sanıyordum. Geçen Beşiktaş maçında kalecinin panter gibi topa uçtuğu pozisyonda öğrendim yeni birinin geldiğini. Yanlız o maç da neydi be, hiç anlamıyorum ama yine de seviyo gibi oluyorum. Galibiyetden midir nedir ilgimi cezbetti futbol o maçtan sonra. Milan Baroş varmış mesela golcü, bunları bilmek lazım. Sonra arkadaş arasında muhabbet oluyor ben bir türlü girişemiyorum söze. Arada birisi bir şey söylerse "evet ya" gibi aslında hiç bir fikri olmayan sözlerle topluma kendimi kazandırmaya çalışıyorum. Bunları bilmek lazım bence. Bir keresinde futbolu sevmiyorum, anlamıyorum diyen bir arkadaşa top muamelesi yapıldığına şahit oldum, hem de futboldaki top da değil bildiğimiz ipne. O zamandan beri kendimi gizlemeye çalışıyorum. Geçen gün de bir gastenin spor ekini okuyayım dedim. bir kaç fikrim olsun da köşe yazarlarından aldıklarımı kendi sözlerimmiş gibi anlatırım ortamlarda dedim. Yahu galatasaray'ın teknik direktörünün adını bile okuyamadım. Parantez içinde telaffuzunu da yazsalar ya. Neyse artık yavaş yavaş öğrenicez, yine de spor sayfaları çok sıkıcı, sadece manşetler eğlenceli oluyor. Onları okuyup atıcan gasteyi, işe yaramaz.
‘’

1 yorum: