King Kong

Kim bilir kaç yıllarında kaç defa çekilmiştir ama ben henüz izliyorum. Benim izlediğim Peter Jackson'ın en son çektiği kong. Adam görsel efektin nasıl yapılacağını öğrenmiş cidden ama film bence tekrar yapılmaya değmez...

 Belki Jackson'un filminde biraz daha inandırıcı olsa da kocaman bir goril'in var olması filmin en saçma yanı bence. Tabi bu bakış açısını basitleştirirsek tüm bilim kurgu ve fantastik filmler saçma oluyor ama işin aslı öyle değil. Bir film içinde doğa üstü durumlar ya da var olmayan teknoloji içeriyor olsa da kendi iç mantığı içinde tutarlı olması gerekir. Örneğin Matrix filminde adam kurşunlardan hızlı hareket ediyor, olaya sadece bu açıklamayla bakarsak imkansız olduğu için saçma ama aslında o adamın gerçek olmadığı, tüm bunların bilgisayar ortamı olduğu gibi açıklamalar getirilince uçmak bile filmin mantığı içerisinde tutarlılık kazanıyor. Diğer yandan Starwars'da olduğu gibi büyük bir teknoloji içinde yüzerken hala telsizle haberleşmek filmin tutarlılığını bozabiliyor. Biz bile 3g sayesinde görüntülü konuşuyoruz. Ben daha konuşmuyorum da olabiliyor böyle şeyler günümüz teknolojisle bile. King Kong'a dönersek, Peter filmebiraz daha mantıklı yaklaşmış olsa da dev gorilin sarışın kadına aşık olması bence değiştirilemez bir zayıflık katıyor filme. Öte yandan kadın da gorile karşılık veriyor. Bu durumda "Kadınlar güce tapıyor, erkek güçlü olsun da isterse goril olsun farketmez" demek geliyor içimden.
‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder