DüzYazı

Blogdergisi Haziran sayısından

*Geç saatte eğlenmek istiyorsan toplu taşıma en büyük engel sanırım. Birkaç arkadaş Beşiktaş sahilinde bira içip türkü söylemek istiyorsa bunun önünde pek bir engel yoktur aslında. Tabi eğer eviniz Gaziosmanpaşa’daysa, Esenler’deyse ya da daha başka nezih semtlerdeyse, geri dönüş insanın neşesini kursağında bırakabiliyor. Ben yaşadım oradan biliyorum. Sahilde çocuklar hala Laz türküleri söylerken ben de neşe içindeydim. Aslında eve toplu taşımanın rahat koltuklarında varabilmek için daha dokuzda ayrılmayı düşünüyordum neşeli arkadaş grubundan ama bir baktım saat on olmuş, sonra tamam ya on birde ayrılırım dedim ama bir baktım saat on iki olmuş. İşte o zaman daha geç bir saatin benim gibi bir toplu taşıma çocuğuna fazla geleceğini anladım.


Beşiktaş’tan 28T ile Topkapı’ya gidebilirsizin ama oradan Gaziosmanpaşa’ya giden bir otobüs bulamazsınız. Ben de ne yapacağımı bilmez halde etrafta en azından minibüs durağı aradım ama yoktu. Neyse ki ara sıra uyumadan önce üç kulhu bir de Elham okuyorum ki bir evliya çıktı karşıma. Yok yok bildiğiniz taksiydi bu. Adamın tipi biraz ürkütücüydü gerçi, hele de gecenin o saatinde tenha caddelerde karşınıza çıkmışsa. Adama Edirnekapı’ya kadar gideceğimi söyledim, hayhay dedi. Zira ben taksilerden en kısa sürede inmesi gerek bir toplu taşıma çocuğuydum. Edirne kapıya geldik, taksimetre 5tl’yi gösteriyordu. Asıl olaylar bundan sonra başladı çünkü yanımda üzerinde acil durumlarda camı kırıp alın yazan cam bir kutunun içinde duran ellilikten başka para yoktu. Parayı adama uzattım. Adam hiçbir şey söylemeden gömleğinin cebinden bir tomar para çıkardı. Say dedi. Tamı tamına kırk beş lira vardı. Senin için ayırmıştım zaten deyince adam, ben götümü tekmeleyerek kaçtım. Şimdi böyle anlatınca çok mistik gibi olmadı ama fena tırsmıştım.
‘’

3 yorum:

  1. İstanbul gibi büyük şehirlerde ulaşım da zor evet. Ben çok küçük bir şehirde yaşadığım için bu denli sıkıntıları kısacık bir telefonla halletmek mümkün ama istanbul çok başka. Ha bu arada geçmş olsun :)))

    YanıtlaSil
  2. :)))) okurken koptum dersem kızarmısın ? :))

    YanıtlaSil