Düz Yazı


 Blogdergisinden

*Eskiden vampirler daha bir korkunç değil miydi? Vampirlik müessesesi daha çok vahşet tutkunun insanların mesken edindiği bir konuydu sanki. Şimdi bakıyorum da on üç on dört yaşlarındaki kızların sevgilisi oluvermiş bu vampirler. Hayır, inkâr etmiyorum bal gibi izledim ben de malum filmleri (Alacakaranlık’tan bahsediyorum) vampirlerin karizmasından geçilmiyor. Eskiden karizmatik olanlar vampirler değildi onları öldürenlerdi ya şimdi işler biraz değişmiş. Zaten vampir olmak için bi güzellik yarışmasında en az ilk ona girmiş olmak gerekiyor sanki, bütün vampirlerin eli yüzü düzgün. Şöyle dar omuzlu, sivilceli, gözlüklü bir vampir göremedik daha.
Isırırken tipine göre mi seçiyorlar nedir. Hem neden artık vampirlerimiz gün ışığında yanıp kül olmuyorlar, eskiden ne güzel hiç olmazsa sabahtan gün batımına kadar rahat ediyorduk.
*Gelelim bir de kurtadam meselesine, yahu o filmde gördükleriniz kurt adam değil, sizi kandırıyorlar benden söylemesi. Kurt adam dediğinin birazcıkta olsa adamlığı olur. Bunda adamdan eser yok, sırf kurt. Dolunayı falan kafasına taktığı da yok bu kurtların, varsa yoksa kendi iç buhranları.
*Sokağın köşesinde küçük bir arsa var. Yaşlı bir kadın kendine yiyecek bir şey bulamazken kedilere yiyecek bırakıyor bu arsaya. Hayvanlar da artık tanımışlar kadını, kuyruğunda dolanıyorlar. İzlemesi keyifli bir oyun oluyor yaşlı kadın köşe başında göründüğünde. Bir de kediler arasında bir tanesi var ki gördüğüme inanamadım. Kedi bembeyaz ve bir gözü maviyken diğer gözü sarı. Bildiğiniz Ankara kedisi. Bilmiyorduysanız da Melih Gökçek’in Ankara’nın amblemini değiştirmesiyle öğrenmişsinizdir. İşte bu kedi artık kim sokağa bırakmışsa bayağı bayağı Ankara kedisi genlerini taşıyor. Sokaktaki diğer kediler de asil zade bir tanıdığımız var diye mest oluyor mudur bilmem ama damızlık olanların keyfi yerinde. Ankara kedisini ne zaman görsem sırtında tombik suratlı bir sokak kedisi oluyor. Zavallı Ankara kedisi de tüm servetini kumarda kaybetmiş kontes gibi şimdi ağzı kokan, şişko sokak kedilerinin orospusu olmuş.
‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder