Geleneğime Teknoloji Kaçtı

  Yazı aslen blogdergisi içindir

Orta yaşlı akrabaların doyamadığı gelenekler benim gibi kanı deli gençler için işkencedir ekseriyetle. Onlardır ki akraba ziyaretleri olsun, kel kafalı şişman dayılardan adam olamadın mı serzenişleri olsun, çeşit çeşittir. Tabi azaplar arasından azap seçmek zordur ama şahsi tercihim, en kara işkence düğünlerdir.
Aslında o mutlu günün neşe içinde geçirilmesi gerekmez mi? Amma ve lakin işler öyle gelenekselleşmiş ki artık insanlar eğleniyor muyum eğlenmiyor muyum diye düşünmüyor. O gün bir düğün yapılacaksa her şey kuralına uygun olacak. Davul da çalacak, bangır bangır Serdar Ortaç da. Kalitesiz pasta da yenecek, adi meyve suyu da içilecek. Halay da çekilecek, kız kardeşle dans da edilecek. En önemlisi de takı töreni yapılacak. Takı töreni öylesine mühim ki, kimin ne taktığı tek tek izlenir. Çünkü aslında kimse kendisine takılandan fazlasını takmıyor başkasına. Gelenek böyle gelmiş ama aslında hiçbir yeni evli çiftin öyle çok da geliri olmuyor. Çünkü kendisine takılan takıları zamanla geri takıyor. Komşu teyze çeyrek altın mı taktı, bir sene sonra oğlunu sünnetinde sen de ona çeyrek takmalısın. O kadar altın alınıp satılıyor, para sirkülâsyonu oluyor ama net gelir sıfır. Boşu boşuna ekonomiyi meşgul ediyorlar. Para piyasalarına ismini bilmediğim bir şeyler yapıyorlar.
Geleneğe karşıyım falan sanmayın mamafih düğünler beni daha genç yaşımda kendilerinden soğuttular. Artık olabildiğince kaçıyorum böyle etkinliklerden. Gitmem gereken en son düğün de ta Mersin’de. E benim de canım okulum olduğu için gidemedim tabi, güzel ailemi bindirdim uçağa gönderdim. Oh şimdi onlar düğün gürültüsünü dinlesinler ben evde rahatıma bakarım diyordum ki telefonum acı acı çaldı. Aslında acı acı çalmamış da olabilir, şimdi ben duyduklarımdan pek memnun olmadığım için acı acı çalmış gibi geliyor. Zira arayan babamdı, gittikleri düğün salonun bir hizmeti de düğünü internet üzerinden canlı olarak vermeleriymiş. Aç bak diyor. Yahu ben ne yapayım düğünü, gerçi bir yandan da merak etmiyorum değil. Nasıl yani, internet ve düğün bir araya nasıl gelmişler. Açtım baktım. Gizli kameralardan bir kumarhaneyi izliyormuş gibi hissettim çok kısa bir an. E ama en nihayetinde bildiğiniz düğün. İstediği kadar internet üzerinden izlensin, bildiğin pist var işte, veletler koşuşturuyor. Tabi bir iki dakika sonra sıkıldım kapattı. Babam yine aradı, izliyor musun diye soruyor bir de. İzlemiyorum tabi, isterse içine GPS kaçsın, isterse lazerle gökyüzüne yansıtılsın, düğün izlenilesi bir şey değildir, olamaz.
‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder