İŞARETLER (tedirgin edici bir müzikle)

 Ne garipti o film, işaretlerin ne anlama geldiğini merak etmiştim başından sonuna ama açıklamadılar. Açıkladılar da ben mi kaçırdım yoksa. Neyse ki anlamını çok iyi bildiğim başka işaretler var. Bir toplutaşıma çocuğu olarak, otobüslerdeki, metrolardaki ve tramvaylardaki işaretlerden bahsediyorum. Metrobüs'ü anmadım çünkü hem otobüs hem metro dedim, onların içine gizlenmiş zaten o genç irisi otobüsler. Nedir bu işaretler, sigara içmeyin, yerlere çöp atmayın falan. Bazıları çok açık ama bazıları da var ki bunları hazırlayanların aklı neredeydi dedirtiyor. Şimdi elimde resimler var, sahaya çıkıp bir kaç kare aldım (araştırmacı blogcu olduğum için) ama resmini çekemediklerim de var. Farzı misal aksaray-havalimanı metrosunda, ayakta duran hamile kadın işareti var. yani hamilelere yer vermenize gerek yok, onlar ayakta da bekler mi demek istiyorlar. Ya da bir tane de kucağında çocukla oturan kadın ve yanında ayakta duran yaşlı, bastonlu adam işareti var. Bunun da anlamı herhalde, öncelik çocuklu olanın. Yaşlıyı yerinden kaldırabilirsiniz.
İşte çok makul bir işaret, kapılara yaslanmayın diyor toplu taşıma ve bunu sesli olarak da beynimize kazımaya çalışıyor. "Kapılara yaslanmak tehlikeli ve yasaktır" dediğinde o monoton ses sanki hep "yani tehlikeli olmasa dayanın istediğiniz gibi ama çok tehlikeli işte, bir şey olsa sonra hesabını benden sorarlar" diye devam edecekmiş gibi geliyor.
 Bunun yanında çok çok çok saçma bir işaret daha var ki, her gördüğümde yerinden sökesim geliyor da bir gören olur da enseme şaplak atar korkusuyla içimdeki anarşiste gem vurmak zorunda kalıyorum.
Ne deme oluyor bu sağdaki işaret şimdi, "kapıya sıkışmayın" mı? Ulan zaten kim kasten kapıya sıkışır ki? Aman iri yarı adamlara para verip kendinizi dövdürtmeyin diye ikaz etmekten ne farkı var bunun. Kapıya sıkışan biri olursa ve bu adam kalkıp da metronun şoförüne (cehaletin doruk noktası) ya da adına her ne deniyorsa artık, çıkışırsa şöfor abimiz, "bak kardeşim biz burada seni ikaz ettik, niye kapıya sıkışıyorsun ki, bu işaretin anlamı çok açık kapıya sıkışmayın" diyecek herhalde.

Bir tane de bu var, hadi kapıya yaslanmayını anlıyorum da  kapıyı ellemeyin'i anlamıyorum. Nedir yani o kadar kıymetliyse metronuz bindirmeyin kimseyi, raylarda yalnız yalnız dolaşın. Evini sürekli temiz görmek isteyen paranoyak anneler biryerlere dokunmamıza da izin yok artık toplu taşımada.
‘’

1 yorum:

  1. ikinci resimde, kapının kapanmasını durdurmak için hareketli bi şekilde araya girmeyi tavsiye ediyor sanırım, sensörün görebilmesi için.. sadece elini soksan sensör görmeyebilir sıkışırsın falan işte..

    YanıtlaSil