Şaraplı bi olay


*Ah bir tirbuşonum olsa şimdi dediğim hiç olmamıştı, o da oldu. Anlatayım efendim. Adını vermek istemediğim bir arkadaşım mesaj attı buluşuyoruz gel diye.  Şimdi biz bu arkadaşa Yasin diyelim. Ben gitti mesajda bahsi geçen yere, bir süre bekledim. Yasin geldi. Sonra başka bir ismini vermek istemediğim arkadaşım da geldi, biz ona da Merve diyelim. İsimler temsilidir yalnız. O gün de Yasin’in doğum günüydü. Bunun şerefine alışveriş merkezinin birini tavaf ettik.  Gezine dura havayı kararttık. Sonra Merve dedi ki şarap marap, ben dedim ki böğürtlenli. Bir de bakmışız ki alışveriş merkezinin içki reyonundayız.  Hiçbirimizin öyle kallavi bir alkol geçmişi yok. Şarapları raflarından alıp bakıyoruz hangisini alsak diye ama aslında hiçbirimiz bilmiyoruz hangisi daha iyidir. Önce ucuz olanına yöneldik ama sonra köpek öldüren dedim ben. Aslında hiç bilmem bu işleri ama duymuşum bir yerden işte. Biraz pahalı olanı aldık sonra poşetin içinde sallayarak çıktık. E nerede içeceğiz biz şimdi bunu. Bir parka gidelim bari dedik. Bir yanda da parkta şarap içmek fikrinden işkillenmiyor değilim ama hoşuma da gidip geliyor. Tabi canım İstanbul’da park bulmak o kadar kolay değil, bulduklarımızı da biz beğenmiyoruz. Birine Yasin karşı çıkıyor orası devletin parkı, orda içirmezler diye birine ben karşı çıkıyorum burada çoluk çocuk var olmaz diye. Nihayet yarım saat yol yürüyüp kuytu bir yer bulduk. Bir bakkaldan aldığımız plastik bardaklarla cipsleri falan da çıkardık. İşte o zaman fark ettik ki üçümüz de daha önce hiç şarap şişesi açmamışız. Zira şişenin başında gömülü mantarı çıkarmak için bir tirbuşon gerekli olduğunu o zaman fark ettik. Cin fikirli arkadaşım Merve mantarı anahtarıyla çıkarmaya çalıştı ama işler daha da beter oldu. İşte o zaman “Ah bir tirbuşonum olsa şimdi” diye içimden geçiriyorum ama yüksek sesle söylemiyorum çünkü tirbuşon telaffuzu kolay bir kelime değil. Böyle oldu işte böğürtlenli şarabı toprağa gömmek zorunda kaldık biz de, iki yüzyıl sonra bulurlarsa çok kaliteli bir şarap içerler artık. Yok yok gömmedik şarabı. Merve aldı götürdü, evde açmayı başarmış. Haftaya buluşup içeceğiz artık.
‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder