Soğuk Revani

Dil sürçmeleri her zaman komik midir bilmem ama yanlış söylenen deyimler beni hep güldürmüştür. Zira deyimlerin anlamları içlerindeki kelimelerle alakalı değil, işte bu yüzden kimse birkaç kelimenin bir yerlerindeki kusurdan çok da dert yanmaz. Farzı misal daha geçenlerde bir arkadaşım “soğuk nevale” demek niyetindeydi galiba ama onun yerine “soğuk revani” dedi. Ben kah kah kuh kuh diye gülmeye başladığım için biraz işkillendi tabi çünkü işin enteresan yanı adam söylediğinin yanlış olduğunun farkında değil. “Soğuk revani”yi nasıl oluyor bilmiyorum ama kötü anlamda kullanıyor bu zatı muhterem, mesafeli kişi anlamında. Mamafih revaninin soğuk olmasında ne kötülük var o da meçhul? O zaman ben dedim, canım efendim onun doğrusu “soğuk nevale”dir, nevale yemektir, soğuk olursa tatsız olur. Sonrada hep beraber güldük kah kah diye kuh kuh diye. O arkadaşım nasıl bu zamana kadar soğuk revani diyerek geçirmiş bunca yılını, hayret doğrusu.
‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder