Neden Ders Çalışmıyorum?


 Neden çalışmıyorum? İşte tüm soruların aslı bu, tek bir cevap var ve ona giden tek yol da bu soruyu takip etmek, neden çalışmıyorum? Notlarım iyi değil, sebebi ne peki, çalışmamam. Oysa hiç de zengin ailelerin milyarlarca liraya okuttuğu bir özel okul öğrencisi değilim ki öyle olsaydım bile bu durum beni çıldırtırdı herhalde. Şimdi okuluma yıllık bir buçuk milyar gibi bir meblağ öderken bile kaybettiğim her dönem için “ulan ülkenin gayrı safi milli hâsılasını ne gibi olmadık şeylere harcıyorum” diye kederleniyorum. Ödediğim harcın on yedi milyar gibi bir miktar olduğunu hayal bile edemiyorum. Zaten öyle tiplere de kafam basmıyor bir türlü, o kadar yatırım yapıp (bunun adı yatırımdır başka bir şey değil) okul bitiriyorlar ki ellerine aldıkları diploma çoğu zaman adı sanı duyulmamış garip bir meslekten oluyor. Sonra ne peki? Yine aile işine devam ediyorlar. E ödediğin onca paraya ne oldu. Onunla çok da güzel işlere girilebilirdi gayet. Neyse canım bana ne milletin mendil niyetine kullandığı yüz dolarlardan.
 Benim derdim neydi,  şey, evet neden çalışmadığım sorunsalıydı. Zamanın olmadığı için mi? Hayır. Gayet de çoğunu boşa harcadığım bir dolu zamanım var. Hatta bazen bu zamanı bir yerlerde değerlendirsem mi diye düşünmeden edemiyorum. Acaba yarı zamanlı bir şeyler mi yapsam, hatta gizli kapaklı şeyler. Hani olur ya filmlerde falan, resmi hayatında vergilerini ödeyen, yerlere çöp atmayan, iyi bir vatandaş olan Onur, sadece geceleri yaşadığı diğer bir hayatında tam bir magandadır, hatta apaçidir.  Zaten anca o olur benim ikinci hayatım, apaçilik ve her türlü öküzlükler. E ikinci bir gizli hayat yaşayacak kadar zamanım bile varsa neden derslerime çalışmıyorum ben, neden neden?
 Uygun bir yerim olmadığı için mi? Belki, ama yok ya! Ailemle yaşıyorum. Mis gibi evim var, neredeyse bir odam bile var. Neredeyse diyorum çünkü ben odayı her ne kadar benim diye tanımlasam da aile eşrafı, özellikle annem odanın kamuya açılması konusunda ısrarlı. Ne ara sokuşturuyor o ütüyü, o çamaşır askısını odanın bir yerlerine bilmiyorum ama sürekli odaya birilerinin girmesi gerekiyor. Amma ve lakin ders çalışmak istesem kimse rahatsız etmez herhalde, hem okulda da gayet çalışılacak yerler var. O halde mevzu yer olmaması da değil, Peki neden ders çalışmıyorum ben.
 Hey bir dakika nedenini buldum galiba, evet evet buldum ama iyisi mi cevabı Blogdergisi'nden okuyun siz.
‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder