Kayığı Bekleyen Adamın Adası

 Okyanusun dalgaları en uzağa kadar gider mi? Karaların akıllardan çıktığı bir deniz, denizler içinde bir deniz olsa, dalgalar oraya da gider mi?
 Gökyüzü berrak maviyken denizin dibi görünmüyor yine de. Bir ada yükseliyor sular arasından. Çok dar bir yer, sarı kumdan bir tepe sadece denizin ortasında. Denizlerin ortasındaki denizin bu yalnız adasında oturuyorum işte. Sırtımı yaslayacak bir palmiye olsa onu da severim. Biraz zaman gerekir belki sadece ama kumu da severim ve okyanusun ardını hayal bile etmem. Dalgaları da severim. Bu yalnız adanın bir adı bile yok. Denizlerin ardındaki denizlerde belki başka ülkeler var ama ben yalnızım bu adada. Korkuyorum ben bu adadan, şimdi biri gelse kıyılarıma ne yaparım. Yalnız olmaktan başka bir şey bilmiyorum ki ben, hep hayalini kurduğum şeyden korkuyorum. Bir kayık çıkagelse ufuktan, güneş artık yakmasa tenimi. Korkuyorum ben bu kayıktan. Beklediğim kayık sen misin yoksa? Neden geldin ki şimdi ne de güzeldi seni beklemek oysa! Kalkıp bakmam mı gerekir kayığın içine. İnsan ne için bekler bu yalnız adada kayığı, çoktan unuttum ben. Korkuyorum kayıktan da içindekinden de. Oysa beklememin nihayeti geldi çattı kapıma. Kayık sarı kumlarıma kadar çıktı. Düşünmeden edemiyorum ya kayığın içindeki de beni bulmak için seyahat ediyorduysa yönsüz denizlerde. Zaman geldi mi yoksa, nasıl cesaret ederim yerimde kalkıp kayığa bakmaya? Ya boşsa kayık ve ben beklemeyi bırakırsam yine de,  ama kıyılarıma gelmiş bir kayığı nasıl beklerim hala? Sen de beni mi arıyordun kayıkçı? Bu yalnız adayı mı arıyordun denizler arasındaki denizde? Bıktım yalnızlıktan, oysa benim benliğimin adı yalnızlık, nasıl bırakıp giderim onu? Boş bir kayık isen nasıl dönerim yalnızlığıma yeniden? Ben seni beklemek için varım galiba be kayık, özlüyorum seni. Yanıma gel otur istiyorum, bu ada artık yalnız olmasın ve sen de beni aramışsın denizlerde fersah fersah. Ya birbirimizi bulursak, o zaman ne ben bekleyen olabilirim bir daha ne de sen arayan. İşte budur benim en büyük korkum ya!
‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder