Para sıkıntısı çekiyorum, parasız kalmak zor. Öğrenci başına, genç başına şu koca İstanbul'da yaşamak zor. Ulaşım bile zor be paran yoksa. aslında para yapmak da o kadar da zor değil sanki. Tanıdığım çok insan var bir yandan alabildiğine öğrenciyken beri yandan da hayatlarıın maliyetini kendileri karşılıyorlar. ben bilmem neden bir yerlerde çalışamıyorum. Aslında dergilerden birine alsalardı beni negzel para da kazanmış olurdum. Böyle bir işten para kazanmanın tarifi de yapılamaz herhalde. Uykusuz'da karikatürlerim çıkarsa ufak bir telif alıyorum gerçi, Penguen'de ise daha çizer yüzü göremedim. Nedense Penguen'de bir çizerle konuşsam böyle ofisinde falan -selçuk ya da erdil ile mesela- beni hemen dergiye alacaklarmış gibi geliyor. Bazen Leman'a da gidesim geliyor sonra cayıyorum. Bilmiyorum ne yapsam ben bu hayatı, Ersin Karabulut'un yeni kitabı çıkmış onu aldım geçen; Sandık İçi 2. Çok tatlı bir şey; tam da benim hayal ettiğim hayatı yaşamış, bir de belgelemiş. Her karesinde dergi'nin havası var. Bastı mı beni yine bir efkar...
‘’

1 yorum:

  1. yazını okudum,çok beğendim de benim esas bi sorum olacak ya burda bişey yazmışsın uykusuz da yayınlanınca telif hakkıyla ilgili yani her dergide karikatürün çıkınca belli bir para veriyorlarmı? eyer bi masuru yoksa nekadar veriyorlar çooookk merak ettim:)

    YanıtlaSil