BlogDergisi'nden kelimeler, cümleler ve hatta paragraflar

İnsan en nihayetinde hayvanın önde gideni. Bakmayın insan dediğime tüm eylemlerimiz aslında hayvani içgüdülerle yapılmış şeyler ya da o kadar olmasa da çok derinlerde bu içgüdüler yatıyor. Şimdi çok fena ahkâm kesiyormuş gibi oldum ama kendimden biliyorum. Ben de hayvanım ama hiç olmazsa hayvanlığını kabul ediyorum. Tüm sevgiyi kendim için istiyorum, tüm ilgi bende olsun, herkes bana tapsın istiyorum. Sonra biraz daha hayvan olunca primat olduğumu hatırlıyorum. Tüm insan ilişkileri maymun atalarımızdan yadigâr kalmış. Bunu en çok da arkadaş gruplarında gözlemliyorum, çok eğlenceli oluyor. Bir kere erkek ve kadın sürüleri kesin çizgilerle ayrı, isteyen istediği kadar modern, istediği kadar ilerici olsun bu çizgiyi kaldıramaz çünkü doğanın kanunlarında var. Oysa ben de isterim iki cins arasındaki bu sınırlar kalksın ama hayat işte.
Erkek sürüsünde daima baskın bir primat vardır ya da baskın olabilmek için çekişenler vardır. Bunu eskiden suratlarına dışkılarını atarak yapan atalarımıza nazaran daha medeni bir yolla, laf sokma gibi tekniklerle yapıyoruz artık. Sonra bu baskın primat grubuna kendini kabul ettirme vardır, sürünün bir parçası olabilme. Bunun için çabalayan insanları seyretmek de zevklidir. Kızlar arasında işler nasıl işliyor bilmiyorum, henüz dâhil edilmedim oraya. Tahminim o ki orada da işler bundan farklı yürümüyor. Bunlar çok doğal, kabul edilmesi gerek şeyler tamam, fakat yine de bazen baskın olabilmek için yapılan maymunluklara gülmeden edemiyorum. Maymunluk yapmak derken atalarımızı gücendirmek istemem tabi. Efendim bazı zat-ı muhteremler var ki ilgi odağı olabilmenin yolunu “farklı” olmakta bulmuşlar. Özünde farklı olan insana sözüm yok, onu öper başımın üstünde gezdiririm ama ben sırf farklı görünebilmek için davranışlarını sapıtan insanlara kılım. He bir de baskın olabilmek için gruptan birini seçen ve onun üstünden prim yapmaya çalışana, onu ezerken baskınlığını diğerlerine kanıtlayana kılım. Herkes ne yapıyorsa sen onu yapma, herkes neyi seviyorsa sen onu sevme. İşte bu fikirde yaşayanlar çok mu yalancılar ne? Farzı misal geçenlerde ismini vermek istemediğim birisi, aslında ismini vermek istediğim birisi ama vermeye çekindiğim birisi, pek sevdiğim ve kitlelerce de pek sevilen bir film hakkında söyle bir yorum yaptı;
 “Yok ya beğenmedim çok saçma sapan bi’ film hiç olmamış”
 İşte o sırada hiç sinirlenmedim, aslında daha çok merak içindeydim. Zira benim göremediğim bir şey görüp beğenmemiş olabilirdi filmi ama neyi beğenemediğini sorduğumda.
 “Ya beğenmedim işte, saçma geldi yani ne bileyim” gibi aslında hiçbir şey ifade etmeyen bir cümle kurdu. Yani bu zatı muhterem belki de filmi anlamamış bile ama sırf insanlar beğendi diye, sırf İMDB’de 8.9 puan alabilmiş diye, farklı olabilmek adına böyle saçmalıyor. Gerçi bunlar bir değil iki değil. Daha önce de Yüzüklerin Efendisi için kötü film diyenler oldu, hem mazereti şu;
 “Ne gereği var ki yani öyle yüzük falan” böyle saçma insanlar yaşıyor işte. Gerçi onları da mı mazur görmek lazım acaba, sonuçta hücrelerine ne kodlanmışsa onu yapıyorlar.
 Şimdi arkadaşlarınızla buluşun ve gözlem yapın, sevgilisi olan erkeğin diğer erkekleri nasıl tehdit olarak gördüğünü, nasıl bir aslan edasıyla dişisini korurken medeniyetini silip attığını izleyin. Sevgilisiz erkeklerin tüm dişileri potansiyel seks olarak görüşünü izleyin ve dişilerin en güçlü erkeği arayışını izleyin, her ne kadar inkâr etseniz de bunlar oluyor. Ya da olmuyor da olabilir sonuçta uzman değilim kafandan atıyorum.



 Zaten insan ilişkileri konusunda tavsiye vermek pek akıl kârı değil. Önce bu konuyu yalayıp yutmuş olmak gerekir, öyle bir durumda da danışılan kişinin herkes ile mükemmel geçinen, hatta ikna kabiliyeti sayesinde Amerikan başkanı olmuş bir kişi olması gerekmez mi? Gerekmez tabi, ancak onda üçünüz “gerekmez” dedi biraz önce, fark etmedim sanmayın. Tavsiyeden zarar gelmez zaten eğer siz hangi tavsiyeye uyacağınızı biliyorsanız. Benim takip etmekten çekinmediğim tavsiyeler net olanlarıdır. Şimdi konumuz insan ya, bu konuda verilen tavsiye örneğin; “rahat olun” özgüven sahibi” olun gibi şeyler olabilir. A benim canım bakkaldan mı alayım ben onlar. Oysa “kızla ilk buluşmada sakın memelerini elleme” gibi net tavsiyeler ne ala, onların başımın üstünde yeri var. Doğru tavsiyelerle bana istediğinizi yaptırabilirsiniz, yaptıramayabilirsiniz de, sonuçta hayat garipliklerle dolu. Unutmayın siz evinizde huzur içinde otururken birileri bir yerlerde “Akasya Durağı”nı çekiyor, yapacak bir şey yok yani.


‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder